Résumé and cover letter

Så var det onsdag och "ledigt" igen. Har tränat och skrivit på en låtsas-ansökan till ett jobb. Har nämligen som uppgift att skriva ett personligt brev och ett cv, båda på engelska, till imorrn och det ska då vara riktat till en specifik jobbannons. Så nu har jag hittat på att det är 2011 och att jag varit projektanställd som utvecklingsingenjör på Billerud (där jag naturligtvis är projektledare =P) och att jag allmänt är så duktig så...

Vad det gäller mina riktiga ansökningar så går det riktigt bra (men man ska inte ropa hej...). Har fått hm.. få se... fyra stycken svar från personer som är intresserade av att ha en exjobbare varav två som jag har bestämt träff med för att få reda på lite mer (hoppas för allt i världen att det inte är nån typ av intervju, för det hatar jag...huu). Men tyvärr måste jag svara alla att jag inte kan bestämma något än för att jag väntar på svar från andra. "Andra" i det här fallet betyder Rättskem som har sista ansökningsdatum den 31 oktober (!) och kommer alltså inte att svara förrän i november. Suck... Men det känns i alla fall väldigt bra att det finns andra intresserade och intressanta ställen. Ska jag bara försöka att komma på hur man hittar till dom här ställena också =)

Jaha... en rätt produktiv dag idag (dag, idag...) ändå. Tyvärr kan jag inte sluta vara produktiv utan jag har mer engelskauppgifter att göra (det tar aldrig slut), sen kanske man skulle...åka och handla (ett nödvändigt ont). Kanske skulle skicka iväg min lilla önskelista (till jul) också, men jag blir ju så mobbad då ;)

Förresten, har märkt en drastisk ökning av antalet sjuka omkring mig. På föreläsningar på stan, överallt snorar och hostar folk. Snälla, smitta inte ner mig!

Crap! Jag har inte tittat mycket på TV den senaste tiden och blev därför väldigt glad nu när Scrubs äntligen ska börja sändas (nya avsnitt) på onsdagkvällar (woho!). Men... och jag vet... man kanske inte borde titta på Bonde söker fru, men är det inte lite typiskt att det ska sändas på exakt samma tid...



Kommentarer
Postat av: Anonym

jag fyller år idag! kika gärna in & säg grattis :)

http://annebertelsen.blogg.se

2009-10-07 @ 15:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0