Pannkakor på två vis

Så var det söndag igen och insåg idag att det är mindre än två veckor kvar till tentan. Men har ändå inte panikat. Weird...?

Steg upp lite tidigare än vanligt vad som kanske är förväntat på en söndag och skulle göra frukost, på ännu ett nytt recept som jag ville prova. En sorts pannkakor som kallas Kaiserschmarren (läses kaiser-schmarren, schmarren=pannkakor). Är typ en krångligare variant av pannkakor där man vispar äggvitan för sig och så har man i grädde också. Till skulle man äta äppelmos, men eftersom vi inte har något gott äppelmos hemma blev det istället min hemmagjorda blåbär- och vaniljsylt (som är mer som marmelad) till. Gott, men kanske inte värt allt krångel. Vanliga pannkakor duger bra! Dock stod det att man kunde göra en vuxenvariant med punschrussin i, vilket jag hade velat prova, men jag gjorde en så liten sats (hade för få ägg hemma) så det fanns inte rum för experimenterande.

Var sedan hem-hemma i Båtstorp (läses bååts-torp, ej boss-torp) och tog igen några avsnitt Bones och kelade med Snöret. Gjorde i stort sett samma sak igår så nu har jag bara två avsnitt Bones kvar innan jag är i kapp (wei!).

Och nu, nu håller jag på och gör raggmunkar. Mödosamt men typ gott =P Försöker komma på mat som jag vill ha och tycker om för snart börjar det ta slut på maträtter som jag inte förätit mig på och mår illa bara av att tänka på. Suck... inte bra. Vad göra? Fasta i ett år för att sedan vilja äta allt? (Åh, minnesnotering till mig själv: raggmunkar går bra att steka på trean hela tiden, till skillnad från pannkakor där man får växla mellan trean och fyran.)

Så imorrn börjar allvaret igen med hela en föreläsning mellan 8-10, hur ska jag stå ut? =P Däremot ligger jag ju lite pyrt till när det gäller träning den här veckan och plugg (de senaste månaderna) inför tentan. Så sätt igång!


Kaiserschmarren





Kommentarer
Postat av: karin

jag åt också pannkaka idag, fast ugnspannkaka. det var schmarrigt

2009-10-11 @ 19:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0