På jakt efter bil och mobil

Så var det dags för tenta-p igen. Började äntligen plugga igår men tyvärr har vi mycket av vårt läsmaterial som pdf-filer på 300 sidor, vilket gör att jag inte kan skriva ut alltihop vilket leder till att jag måste sitta vid datorn och plugga. Varken skönt för kroppen eller smidigt då det finns så mycket annat att göra vid datorn än att plugga.

Har haft några bananer som legat och blivit alldeles för gamla så då letade jag upp ett recept på bananrutor (långpannerecept igen!) och tänkte ta och göra det nån dag. Så när jag väl skulle göra dem igår och skulle skala bananerna kände jag att de hade blivit alldeles för gamla faktiskt, så tog ett par stycken (som inte var lika äckliga som de andra) och slängde resten, och blandade ut det med en stor och fräsch banan till receptet. Kakorna blev jättegoda men nästa gång blir det nog dubbel sats glasyr. Mums!

Idag har vi varit inne en sväng i Linköping och tittat på en bil som Petter varit intresserad av i typ ett år, som äntligen har kommit en. Så provkörde vi en annan (bara "för skojs skull" typ) eftersom nån typ av performance tour var där. Sen tittade vi på mobiler igen. Har tyvärr hittat en som jag vill ha som är alldeles för dyr. Men den äääär ju såååå fin! Den är lite lila! Så frågan är om man ska ta och paya upp och köpa den man verkligen vill ha, eller köpa en som man inte lika gärna vill ha men som kostar hälften så mycket?

Vad göra resten av helgen då? Hm... Josefin och Anton är ju hemma i Båtstorp och det vore trevligt att träffa dem igen. Vi var ute i skogen och plockade massa trattisar i torsdags och utforskade skumma delar av skogen då Josefin tyckte att det var en bra väg hem =P (jag och Maggi fick dock bära Anton vissa delar av vägen...) Men det var mysigt i alla fall och hur mycket hyss Anton än kan hitta på så är han ju faktiskt väldigt gullig när han säger att han ska viska en sak och sedan pussar en på kinden =)

Oh just det! Glöm inte att gå in på Svt's webjokrar och lyssna på min lillasyster i bidrag nummer 037 och sedan självklart rösta (se mitt tidigare inlägg!). Sprid gärna länken vidare till andra nära och kära. Det kommer förmodligen vara en lååång röstningsprocess.


Bananrutor


 


 


Kommentarer
Postat av: Nea

nam nam! ser supersmarrigr ut, ja blir rätt sugen på å baka kan ja lova! har fortfarande inte prova tdina underbara blåbärsrutor än det kanske vore på tiden.

2009-10-17 @ 16:25:16
URL: http://neanellie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0