HU och bakning

Idag har vi labbat för sista gången på den här kursen och vi var färdiga (efter en del krångel) efter 3 ½ timme, av totalt 8 "disponibla"... Sen bar det av till HU (för första gången i mitt liv på HU, mycket spännande...) för att träffa Björn på Klin. Farm. och prata exjobb. Och... det lät jättebra! De håller på jättemycket med HPLC och LC-MS av olika slag och det är precis sånt som jag tycker är lite spännande. Så han hade ett förslag om att separera läkemedel för...hm.. vad var det nu... tror det var epilepsi, och så metaboliterna. Skitbra eller hur? Men som sagt... inget bestämt än. Får se hur det går/blir med Rättskem först?

 

När jag så kom hem bestämde jag mig för att testa ett nytt recept från en tidning. Långpannerecept är alltid bra och tänkte att det här lät smaskigt. Så bilden här nedanför föreställer alltså mina för dagen nygjorda Punschrutor (vilket slutligen blev trianglar för att jag tyckte att de blev för stora annars). Betyg/omdöme: Petter verkar gilla dem och jag tyckte att de var helt ok också. Kan tänka mig att Ester kommer att tycka om dem också så får försöka spara några i frysen tills hon slutar amma (kanske inte vågar äta glasyr med punsch i annars ;) ).

 

Det var det för dagen. Upp och träna imorrn förmiddag igen? Hm.. får se. Just nu ser det mörkt ut.

 

Punschrutor

Punschrutor (/trianglar)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0