Börjar se ljuset i slutet av tunneln

Så var jag även där. Jag har startat min alldeles egna blogg. Det här är alltså inte något liknande facebook-infallet jag fick i somras utan bloggande har jag funderat på/hållit på med på sina håll ett bra tag. Så grattis! Ännu en person som delar med sig av sina tankar i "cyber space" =P

Så... vad ska jag blogga om då? Idag: exjobb! Det börjar faktiskt se ut som att även jag ska få ut en examen någon gång. Har precis varit på möte med Helena Herbertsson och det visar sig att jag kanske kan få tillgodoräkna mig alla min poäng från Örebro! Detta betyder alltså att det bara fattas 4 hp (!) innan jag kan få ta ut min magisterexamen i vår! Woho! (Att jag överhuvudtaget ligger back med poäng beror på att lilla puckade jag struntade i att tenta flervariabeln i ettan, som jag iofs förmodligen inte hade klarat om jag hade försökt...) Och med två svar om intressanta exjobb till våren efter förra veckans massutskick så ser det ut som det faktiskt kan lösa sig till slut! Så, nu håller vi alla tummarna att Marianne Kratz förstår vad jag menar och inte strular till det för mig så att jag måste spendera halva hösten med att läsa kurser också (chansen är ungefär 50-50 när det gäller Marianne.... eller kanske sämre?). Wo... mailsvar redan! Ett väldigt kort sådant: "Ja, det stämmer. Det som du läst utöver våra 6 hp i kurserna får du med dig som valfria poäng." Ska vi våga hoppas på att det är rätt den här gången? Jag tror det, wei!

Hopp, snart luncha med Lina och sen föreläsning, hem och sen träna. Linda (kemi-Linda) är tydligen sjuk så jag hoppas inte att hon smittar ner mig på föreläsningen. Blev inga bakade bullar i helgen, fuskade ju med en kanelbulle redan i onsdags =P Blev inget svampplockande heller (för kallt och regnigt). Men en lugn helg som denna är skön ibland också. Så fort jag bakar eller gör nåt annat trevligt så ska jag försöka få ut bilder så att det inte bara blir tråkig text =) Idag blir det inga bilder för jag sitter i Midgård och gör inget vettigt =) jooo... jag mailar ju om exjobb och sånt.




Kommentarer
Postat av: karin

sitter du i Midgård? hehe

2009-10-10 @ 08:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0